Klijsen Makelaardij
Naar de homepagina Menu

Nieuws en actualiteiten

Maatwerk in makelen

Buitenstate als specialist in landelijk wonen.
De oprichting van Buitenstate in 2009 ontstond vanuit idealisme. Het geloof dat het woningsegment op het platteland en in de buitengebieden een geheel eigen benadering nodig heeft. Ondertussen is dit NVM samenwerkingsverband door haar specialisatie in landelijk wonen uitgegroeid tot een organisatie met het grootste aanbod vrijstaande woningen in het buitengebied. Het Buitenstate-netwerk bestaat momenteel uit 21 kantoren en 45 vestigingen verdeeld over verschillende regio’s in heel Nederland.

Passie en kennis

Man van het eerste uur was agrarisch makelaar Adriaan van den Heuvel. Tijdens de crisis van de woningmarkt richtte hij Buitenstate op. Naar eigen zeggen ‘wellicht niet de beste tijd om een formule op te richten, of juist wel. Het is maar hoe je het bekijkt.’ Van den Heuvel geloofde dat Buitenstates, niet alledaagse vrij gelegen woningen in het buitengebied, een beleving van rust en ruimte hebben die vraagt om een specifieke aanpak. De voorliefde voor wonen in het buitengebied in combinatie met specifieke benodigde kennisvan agrarische makelaardij is dan ook het signatuur geworden van Buitenstate. De aangesloten makelaarskantoren bezitten stuk voor stuk specialistische kennis van wet en regelgeving; ze weten om te gaan met vraagstukken zoals: Hoe verkoop je een vrijstaand huis dat naast een varkensboer ligt? Wat gebeurt er als de woonboerderij of de woning gesloopt wordt? Mag ik nog iets terugbouwen en wat mag ik terugbouwen? Wat is de bestemming en kan ik de bestemming wijzigen? Bovendien hebben de makelaars zelf de passie voor landelijk wonen door hun aderen stromen, waardoor ze zich goed kunnen verplaatsen in de wensen van de klant.

Buitenstate als uithangbord

Voor de verschillende geselecteerde NVM-makelaarskantoren die vandaag de dag zijn aangesloten, dient Buitenstate als uithangbord. Met deze extra specialisatie in onroerend goed in het buitengebied kunnen kantoren zich onderscheiden van andere makelaardijen in de buurt. Binnen het Buitenstate-samenwerkingsverband is van concurrentie is geen sprake, omdat kantoren elkaar aanvullen of een andere regio bedienen. Sterker nog, volgens Marijn de Zeeuw leer je juist van elkaars ervaring en kennis. De Zeeuw is werkzaam bij De Zeeuw Makelaardij, een van de 21 aangesloten makelaarskantoren die naast het reguliere aanbod deze specialisatie aanbiedt. “Ons eerste Buitenstate jaar zit er nu op. We zijn enthousiast. Het heeft ons serieus extra verkoopopdrachten opgeleverd, want door de naam en branding van Buitenstate te kunnen gebruiken, bied je iets wat reguliere collega-makelaars niet kunnen inzetten.”

Naast de onderscheidende kennis is ook de marketingformule van Buitenstate een belangrijk bijkomend voordeel. De website bedient de ver- en aankoopdoelgroep met verhalen over het leven in het buitengebied en fiscale en juridische informatie. Bovendien is het met de marketingtools van Buitenstate voor de aangesloten makelaardijen slechts ‘plug and play’. Denk aan flyercampagnes, een magazine, nieuwsbrieven, maar ook leads voor de makelaars. “Natuurlijk is eigen inzet en enthousiasme belangrijk, maar het is prettig om niet zelf een hele formule te hoeven ontwikkelen”, aldus De Zeeuw. “Het netwerk van Buitenstate en hun grote database van potentiële kopers is bovendien een aantrekkelijk argument voor mogelijke klanten. Zowel de gemiddelde koper als verkoper van een landgoed in het buitengebied kijkt bijvoorbeeld niet snel op Funda, maar maakt gebruik van specialistische websites zoals die van Buitenstate.”

Maatwerk

De specifieke richting in makelen die De Zeeuw onder de vlag van Buitenstate uit kan dragen, heeft haar geen windeieren gelegd. “Ik heb me verdiept in het verkopen van paardenobjecten. Door mijn kennis over de sport en omgeving kan ik me makkelijker inleven in bepaalde situaties en echt wat toevoegen als makelaar. Ik weet dat een ambitieuze dressuurruiter iets anders nodig heeft dan iemand met twee paarden om aan huis te stallen.” Het Buitenstate-label is een streepje voor bij het verkopen van een woning merkt De Zeeuw. “Er zijn opdrachten die ik heb doordat de verkoper onze samenwerking met Buitenstate beschouwde als een extra stukje dienstverlening. Dat zingt in ons gebied snel door. Het wordt hier in de omgeving erg goed ontvangen. Links en rechts hoor ik wel ‘Oh, jij bent die paardenmakelaar.”

 

Bron: NVM


Terug naar het overzicht

www.klijsen.nl maakt gebruik van cookies - lees meer of sluit deze melding